Maak plaats voor kunst
Gepubliceerd op 02 oktober 2025

Het belooft een onvergetelijke Kunstendag voor Kinderen te worden
Kom samen kijken, maken en bewegen op Kunstendag voor Kinderen! Kinderen tot 12 jaar en hun gezinnen zijn van harte welkom bij De Veerman op zondag 16 november voor een dag driedubbel kunstplezier. Van 11u tot 16u en bovendien heel erg gratis!
Zeg het met heel je lijf
Stampen, fluisteren, spelen en improviseren, samen met theatermaker Felix Braeckman en componist Côme Lenseigne blaas je bestaande verhalen nieuw leven in met theater, geluid en beweging. Zelfs je kleinste teen kan een fantastisch verhaal vertellen!
Leeftijd: van 6 tot 12 jaar
Tijd: van 11:00 tot 12:30 & van 14:00 tot 15:30
Inschrijven: hierzo (en vertel ons voor welk tijdslot je inschrijft)

Veerstemmen
Veerstemmen is een beeldende workshop voor het hele gezin over botsingen, gevoelens en bruggen bouwen.
De workshop is een uitnodiging tot het onderzoeken van emotionele spanning via beeld, zintuigelijke waarneming en perspectiefwisseling.
Ieder gevoel leeft ergens in je lichaam; je leert dat je niet je emotie bent, maar deze ervaart, kan observeren, benoemen, plaatsen en transformeren. Om te ervaren dat je vrij bent om te kiezen, zonder oordeel en zonder druk.
Leeftijd: voor kinderen vanaf 8 jaar en hun gezin
Tijd: doorlopend met vrije inloop

Audio-trappentocht voor het hele gezin
Op 16 november komt het huis van De Veerman tot leven, letterlijk! In een audiotocht ingesproken door het huis, gidst het je door allerlei kamers waar je schildert op de muren, een huismantra schrijft, musiceert op de trappen... Welkom met het hele gezin!
De trappentocht vindt doorlopend plaats en start steeds op het uur (11u, 12u, 13u, 14u, 15u).

SHARE
- Terug naar blog
Gerelateerd
Biotoop
Bij De Veerman komen participatieve kunstenaars en organisaties samen om volop te experimenteren en nieuwe werkvormen te ontdekken.
Samenwerken?
Ben je een kunstenhuis op zoek naar publieksverbreding of -participatie, programma-ontsluiting, langdurige projecten? Wil je de kunstzinnige vakken een doordachte plaats geven in het curriculum van je school? Ben je benieuwd hoe jongeren vandaag kijken naar het verleden en via de kunsten je erfgoed kunnen ontsluiten voor een breder publiek? Ben je benieuwd hoe een duurzaam kunsteducatief of -participatief beleid er zou moeten uitzien? Wil je als gemeenschaps- of cultuurcentrum een plek zijn waar alle leefwerelden elkaar via de kunsten kunnen ontmoeten? Ben je een kunstenaar op zoek naar ruimte en inhoudelijke ondersteuning?
