Credits


Coördinatie
Daan Simons

Artistiek medewerkers
Astrid Bossuyt (muziek)
Anneleen Nauwelaerts (muziek)
Elisabeth De Loore (muziek)
Marieke Berendsen (muziek)
Jutta Troch (muziek)
Lieven Strobbe (muziek)

Partners
AMUZ

Help, er zitten kids in de concertzaal!


Actieve workshops voor kinderen (6 - 12 jaar) waarbij ze in AMUZ op verkenning gaan naar muziekinstrumenten, bezettingen, componisten ... met als kers op de taart het bijwonen van een repetitie van de artists-in-residence, een stukje concert of een ontmoeting met een van de muzikanten.

Terwijl de muzikanten zich klaar maken voor hun concert, gaan kinderen in de coulissen ook aan het werk. Tijdens de actieve workshops in AMUZ verkennen kinderen tussen 6 en 12 jaar muziekinstrumenten, bezettingen, componisten, de tijdsgeest, ... Hun muzikale ontdekkingstocht vertrekt vanuit het concert dat in AMUZ is geprogrammeerd. Een ontmoeting muzikant en een stukje concert of repetitie bijwonen maakt de beleving helemaal compleet.




Bekijk ook

De Kunstloft

De Kunstloft

De Veerman organiseerde tot juni 2013 dagelijks workshops drama, beeld, muziek, dans of media voor kinderen van Antwerpse basisscholen.
Op woensdagvoormiddag kregen de leerkrachten bijscholingen in deze disciplines en tips om verder te werken in hun klaspraktijk.

De Grote Ontmoeting

De Grote Ontmoeting

Voor dit tweedaagse project slaan De Veerman en het Antwerp Symphony Orchestra de handen in elkaar om kinderen op een interactieve en creatieve manier kennis te maken met symfonische muziek en de componisten van deze muziek. 

Een eerste verkenning gebeurt op school via workshops dans en beweging, om daarna het muziekstuk echt te ervaren in de concertzaal.

Kinderen worden als componisten geboren

Kinderen worden als componisten geboren

Een muzikale projectweek voor de 3de graad basisonderwijs waarbij een klas een bepaald muziekgenre of muzikaal thema ontdekt. Onder begeleiding van enkele muzikanten verkennen ze specifieke muzikale bouwstenen en invalshoeken om tot eigen composities te komen.