Credits


Coördinatie
Karel Moons

Advies tentoonstellingsopbouw Red Star Line


In de periode van de collectieopbouw en conceptontwikkeling van de openingstentoonstelling adviseerde De Veerman museum Red Star Line voor een kindvriendelijk parcours. Wat zijn aandachtpunten ende do’s en don’t s? Welke educatieve overwegingen neem je mee in de presentatie? Wat zijn voor diverse leeftijdsgroepen de meest aangewezen benaderingen?
De adviezen gingen zowel over de inhoudelijk benadering als over de scenografie en vormgeving.


 

 



Bekijk ook

BELvue Museum - educatief pakket

BELvue Museum - educatief pakket

Op vraag van het BELvue Museum ontwikkelde De Veerman een educatief pakket waardoor klassen het museum autonoom kunnen bezoeken. Per zaal zijn er doe-, denk- en weetopdrachten waarmee de kinderen in kleine groepjes de Belgische geschiedenis kunnen ontdekken.

Rubens in beweging

Rubens in beweging

Leerlingen van het derde middelbaar doken een week lang onder in de Rubenszaal van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen. Via dans- en kostuumworkshops gaven ze een eigen, hedendaagse interpretatie aan de werken van Rubens.

Bij-buurten

Bij-buurten

Samen met het Middelheimmuseum werkte De Veerman gedurende drie jaar aan de dialoog met de aanpalende volksbuurt het Kiel. Dit mondde uit in drie deelprojecten: SPIA in het Middelheim (jongeren uit het technisch en beroepsonderwijs maakten een eigen kunstwerk), Buurtwandelingen op het Kiel (aandacht voor kunst in de buurt) en Nesten op het Kiel (een kunstwerk, gemaakt en gesmaakt door de omwonenden).